Dobbelt opp på lagerteknikk-trucks
STILL udvider lavtløftende palletruck EXH-SF, og høytløftende palletruck med dobbelstapling EXD-SF med unik ergonomi
Intralogistikkspesialisten fra Hamburg har igjen lansert to nye kraftige lagerteknikk-trucks som viser rask yteevne på rampen og sikker transport i lagringsmiljøet. Det nye medlemmet i lavløftende palletrucks-segment er modellene EXH-SF 20/25, og fra samme plattform er den andre modellen dobbeltstabler EXD-SF designet for å dra nytte av de mange tekniske innovasjonene. Disse maskinene har både en kompakt og ergonomisk design med en unik plattform for førerplassen og den totale bredden på bare 720 mm er den smaleste på markedet. De to nye lagerteknologibilene er kraftige medhjelpere på lageret. EXH-SF er egnet for sin belastningskapasitet på 2.500 kg krevende applikasjoner. EXD-SF med en lastekapasitet på 1.000 kg og med 1000 kg på frihjulsmasten er egnet for dobbelt stabling og lagringstransport opp til en høyde på 2.942 mm, avhengig av frilift.
Den nye elektriske dobbelstableren EXD-SF når en topphastighet på opptil 10 km/t og STILL Dynmaric Load Control viser lastens vekt og dermed den kontinuerlige løftehøyden. Når friliftens høyde overstiger 1.800 mm, endres EXD-SF til lavhastighetsmodus for å sikre sikker drift. Dobbelstabler med lastbeskyttelse for økt sikkerhet gjør at sidestøttene kan foldes, med løftehøyde over 1800 mm. EXD-SF sikrer økt ytelse når den brukes til lasting og lossing av truckene på rampe og lagring.
EXH-SF er tilgjengelig med forskjellige hastigheter på 6, 8 eller 10 k/h eller en enda mer sporty modell med hastigheter på opptil 12 eller 14 km/t, som STILL har samlet fem forskjellige ytelsespakker med drivmotorer opp til 3,0 kW. I tillegg har alle disse maskinene et innebygd kurvehastighetsstyringssystem, Curve Speed Control som reduseres avhengig av styrevinkel hastigheten automatisk, noe som betyr at føreren ikke bare kjører fort, men også trygt gjennom hver kurve.
Takket være den innovative luftfjærede førerplassen med integrerte kompressorer og de høydejusterbare sidestøttene, kan EXH-SF og EXD-SF håndteres med hensyn til ergonomi og kjørekomfort. Chassiset med stabilitetssystem, ytterligere forbedret med STILL, gir maksimal kjørekomfort, sidestabilitet på rampen og optimal løftekraft. Den lave ombordstigningen og friheten til gaflene gir ekstra sikkerhet og enkelt presist arbeid. Mulighet som kombostyrestang som justerer kjøretøyets avstand til føreren, noe som øker maksimalhastigheten fra 4 til 6 km/t når føreren står bak bilen. All kjøring, løft og styring av varer kan styres samtidig av føreren med et venstre eller høyre håndtak via kombistyrespaken.
Maik Eckerkunst, STILLs produkttrener, forklarer: "Gjennom det smale designet har vi optimalisert maskinene for lasting og lossing av truckene. Dette betyr at lagringsteknologiene gir mer effektiv og raskere horisontal transport i lagringsmiljøet, noe som muliggjør sikker og presis manøvrering med trafikk i motsatt retning i smale lagerkorridorer "Og han legger til et annet pluss:" Den forbedrede ergonomien sparer belastningen på sjåfører som får en mer attraktiv og lettere arbeidsplass. "
Riktig kjøreprogram for alle situasjoner har alle modeller som velges via 4,5 tommers fargeskjerm: Energibesparende og miljøvennlig med lengre driftstid eller maksimal ytelse: ECO eller BOOST. Maskinene er utstyrt med bly- og LiLon-batterier, avhengig av applikasjonen. Med STILL Li-ion-teknologi som et alternativ, er hurtig oppladning tilstrekkelig for langvarig bruk døgnet rundt uten å skrifte batteri. Enkelt batteribytte fra siden, muliggjør sikker og rask håndtering av Li-lon batteri enn med tradisjonelt blybatteri. Takket være lavt energiforbruk og lange vedlikeholds intervaller, gir det høy tilgjengelighet og lave driftskostnader.